Belangrijk: wij helpen alleen mensen met een inkomen van maximaal €35.000 per jaar. Ook ondernemers met een eigen bedrijf kunnen wij helaas niet helpen.
Goed om te weten is dat je geen DigiD hoeft mee te nemen. De Belastingwinkel heeft een machtigingscode waardoor dat niet nodig is.
Gratis deelname
Meedoen is gratis, aanmelding vooraf is noodzakelijk. Gebruik hiertoe het aanmeldformulier Een afspraak duurt gemiddeld een half uur.
Welke documenten moet je meenemen
Een goede voorbereiding is belangrijk daarom vragen we je deze checklist goed te lezen.
Paspoort of identiteitsbewijs
Jaaropgaven werk, inkomen en uitkering
Overzicht andere inkomsten (alimentatie, vrijwilligerswerk)
Bij alimentatie: informatie van alimentatieverstrekker of alimentatieontvanger
Voorlopige aanslagen en teruggaven van het jaar dat je aangifte komt doen
Als je een koopwoning hebt:
WOZ-beschikking vorig jaar (brief van de gemeente)
Overzicht betaalde hypotheekrente en kosten
Bij premies voor lijfrenteverzekeringen:
Gegevens belastingaangifte voorgaande jaren
Uniform pensioenoverzicht
Verder:
Financieel jaaroverzicht bankrekeningen en spaarrekeningen
Bewijzen van gemaakte zorgkosten
Dieetbriefje van de dokter
Gemaakte kosten voor kleding en beddengoed als je door langdurige ziekte hier extra uitgaven voor moet maken
Bewijzen van giften aan goede doelen
[formcakreactie]